לצערנו, יוזמת פִּלְפֵּל לא הצליחה להתממש כיוון שהתנאים שמציב משרד החינוך מנוגדים לעצם הרעיון העומד מאחורי היוזמה.

השארנו את האתר על כנו כיוון שהורים ומורים עדיין מוצאים עניין ברעיונות שבו, אך כל המידע באתר מתייחס ליוזמה המקורית, שאינה רלוונטית עוד.

בלוג הוראה יצירתית עם פלפל

לפי תפישתי ותפישת פִּלְפֵּל, כל פעילות מעניינת היא פעילות מלמדת. העולם וכל אשר בו מרתק, וכולו רלוונטי לחיי כולנו. כאשר מצליחים לראות ולהראות זאת, נוצרת בהכרח למידה: סקרנות אמיתית היא מדבקת.

בבלוג אוסף רעיונות, מהדמיון ומהרשת, המעודדים את הילדים ללכת אחר רעיונותיהם, לחקור ולממש אותם; להתעניין בכל הקורה סביבם, ולא להגביל עצמם לתחומים צרים; לגלות עצמאות, יזמות וגם עקשנות, שבלעדיה אין הישג, גילוי או המצאה.

מוזמנים להגיב, להעיר, לשתף, ולהוסיף רעיונות משלכם!
אדוה

מבחן טיורינג: על בינה ובינה מלאכותית

לכבוד שנת המאה להולדת אלן טיורינג, הנחשב לאבי מדעי המחשב, יתקיים היום ב"ליל המדענים" מבחן טיורינג ארצי: מחשב ואדם ישיבו לשאלות מנחה, כאשר על הקהל יהיה להכריע מי מן המשיבים אנושי, ומי - מכונה. ניתן לצפות במבחן כאן (והנה התשובה).
זוהי הזדמנות מתאימה במיוחד להציג לילדים כמה גרסאות מקוונות לרעיון מבחן טיורינג: תוכנות המנהלות שיחה עם הגולשים, תוך נסיון להתאים לתשובות אנושיות אפשריות. אפשר לנסות זאת כאן, וגם באחד הקישורים ברשימה כאן.

כדאי לחשוב לפני כן עם הילדים: איך, בעצם, אפשר להכריע אם התשובות מתאימות לאדם או למחשב? מה מבסס "בינה", מלאכותית או טבעית? והאם - במידה ומחשב כזה או אחר יצליח לבלבל אדם לחשוב שגם הוא אדם - אפשר להסיק שלמחשב יש "בינה"? מה, בעצם, מפגינה תוכנה המצליחה לתעתע בנו?

מחשבות והתנסויות נוספות בנושאי מוח, מחשב ומחשבה אפשר למצוא כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה